תמונות לאינסטגרם

תוכן עניינים

תמונות לאינסטגרם הם הבסיס לעמוד אינסטגרם מצליח, זה ברור.השאלה היא איך אפשר לתחזק עמוד אינסטגרם עם תמונות טובות, מסקרנות ויפות עם שימוש בנייד שלנו? החלטנו לקחת את הנושא למומחית הצילום שלנו – הסוליסטית – הלא היא עדי חזן האלופה, צלמת מוצרים ואוכל.
שאלנו אותה את כל השאלות הכי חשובות כדי לדעת איך ניתן להוציא את המיטב מצילום בנייד ואיך ליצור עמוד אינסטגרם מקצועי ומושקע!
מוכנים?
התחלנו!

מהי הדרך ליצור תמונות איכותיות לעמוד האינסטגרם?

– אז בואי נתחיל מהבסיס, מה הכי חשוב לדעת כדי להוציא תמונות לאינסטגרם באיכות טובה ומעניינות מהנייד לפרסום בעמוד?

לפני הכל – אור. תמצאו חלון גדול בבית שנכנס דרכו הרבה אור טבעי, צלמו במהלך היום ותלמדו בעזרת ניסוי וטעיה מתי הזמן הכי טוב לצלם (תלוי בעיקר בכיוון והזווית של החלון). אם זה חלון שנכנסת דרכו שמש ישירה כדאי להשתמש בריכוך כלשהו – מרכך הוא אביזר לצילום מקצועי, עשוי מבד לבן חצי שקוף שמפזר את האור ע"מ לקבל תאורה רכה ואחידה ולהימנע מצללים כהים. יש מרככים לא יקרים לרכישה, או שאפשר להשתמש בוילון לבן חצי שקוף.

– האם יש חשיבות לזווית הצילום, רוחב או אורך כשמדובר בצילום תמונות לאינסטגרם?

כמובן! הפורמט הכי מומלץ לפיד הוא ריבועי 1:1 או אורכי 4:5, לסטורי אורכי 9:16. פורמט ברירת המחדל של הטלפון הוא 9:16 אז שימו לב שתמונות לפיד ייחתכו בהעלאה (או מלכתתחילה לשנות את ההגדרות בטלפון).
תמונות פלאטליי (צילום מלמעלה) מושכות יותר תשומת לב מזוויות אחרות.

– כשזה נוגע לתאורה, מה הטיפ שלך שיכול לשדרג את התמונות, מבלי לרכוש ציוד מקצועי?

אור שמש טבעי מכיוון אחד, ולהחשיך את שאר מקורות האור – מנורות, חלונות אחרים וכו'.
אם רוצים סגנון בהיר ונקי או שהאור הטבעי לא מספיק חזק אפשר להשתמש ברפלקטור – קרטון גדול ולבן שמחזיר אור. את הרפלקטור מעמידים מול מקור האור כשאובייקט הצילום באמצע.

– מהו הבסיס שיכול להפוך צילום חובבני להיראות יותר מקצועי?

למידה של יסודות הצילום – קומפוזיציה, זוויות, תאורה, עריכה. המון ניסוי וטעיה – לצלם כל יום, בשעות שונות של היום, בזוויות שונות, עם כלים שונים.
מבחינת ציוד – חצובה טובה לנייד עוזרת מאוד ואפשר למצוא במחירים טובים.

תמונות לאינסטגרם

– לאחר שצילמתי תמונה בנייד, איך את ממליצה לערוך אותה לפני העלאת התמונה?

אני רואה המון טעויות של עריכה לא נכונה – תמונות שמגבירים בהן את הבהירות ומוחקים את הצללים (shadows) עד שכל התמונה אפורה וחסרת ניגודיות, החלת פריסט זהה על כל התמונות בלי התחשבות בצבעוניות ותאורה וכו'.
אין כלל אחיד לעריכה טובה. כשאנחנו מגיעים לערוך תמונה קודם כל חשוב להסתכל עליה ולהבין מה אנחנו רוצים – האם היא בהירה/כהה מדי? האם הגוונים נוטים יותר לכיוון צהוב/כחול? האם יש מספיק ניגודיות? זה נושא שצריך ללמוד, להתנסות המון ולהבין מה הטעם האישי והתוצאה שאתם רוצים להשיג.
יש ביוטיוב מדריכים של כל האפליקציות – תבחרו אחת ותלמדו אותה. אני אוהבת את לייטרום מובייל, שהיא מאוד אינטואיטיבית ומקצועית (ויש גרסה חינמית מצוינת).

– עכשיו שעזרת לנו איך לצלם.. כשמעלים תמונות לאינסטגרם, מהי ההמלצה שלך ליצירת פיד מיוחד?

להשתמש באפליקציות לסידור פיד (המותרות בלבד! כמו planoly) ולראות איך התמונות נראות אחת ליד השניה. אישית אני פחות מתחברת לסידור מובנה של שלשות, גם כי הוא מאוד מגביל וגם כי זה כבר מיושן.
הפיד צריך להיות מותאם אישית לעסק שלכם ולתוכן שאתם מעבירים – אם זה בעיקר תמונות, הן צריכות להיות מעולות ולהסתדר יפה אחת ליד השניה. אם יש לכם פוסטים של הרבה מלל אני מציעה להשתמש בקאנבה וליצור ויז'ואל אחיד שיעבוד עם התמונות.
כל זה כמובן צריך להתאים לאווירה הכללית של העסק – שיק וצבעוני? רגוע ונקי? יוקרתי או עממי? חשוב שהתמונות ידברו באותה שפה.

– יש הרבה דעות על שימוש בפילטרים באינסטגרם, מה דעתך על זה, להשתמש או לא?

בכללי פחות ממליצה. יכול לעבוד במקרים שהתמונות מאוד דומות – באותה תאורה, צבעוניות וזוויות. בדר"כ זה לא המצב, ויש צורך לבצע התאמות ספציפיות של הפילטר/פריסט לכל תמונה בנפרד.
כלומר, פילטר יכול לעזור אבל לא יחסוך את הלמידה של אפליקציית העריכה.

תמונות לאינסטגרם

– כאשר מעלים תמונות לאינסטגרם בסטורי, יש חשיבות לאיכות התמונה?

בהחלט, כל נייד סטנדרטי היום יכול להוציא תמונה באיכות מצוינת.
אגב, גם תמונות איכותיות מאוד לא יעבדו. כשהקובץ כבד מדי אינסטגרם תכווץ אותו והתמונה תצא מפוקסלת (קורה בעיקר כשמצלמים במצלמה מקצועית).

– ולסיום, איזה טיפ יש לך שהוא MUST בצילום תמונות לסושיאל מדיה?

חשוב תמיד לזכור שהסושיאל מלא בתמונות מעולות ויש המון תחרות על הקשב של הקהל. תמונות בינוניות (מטושטשות/חשוכות/עקומות) לא ימשכו תשומת לב. תמונות של פנים מקבלות הכי הרבה חשיפה.
דבר שני הוא לחשוב על האובייקט שלנו ומה אנחנו רוצים להדגיש בו – איכות החומרים, אופן שימוש, גודל? לפי זה לעצב את הפריים שלנו.

בואו נדבר!

רוצים להפוך את עמוד האינסטגרם העסקי שלכם לדבר החם הבא? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

תפריט נגישות